Past events
Here you will find the past of events in chronological order.
Effizienz für Wissenschaftler*innen - Das Gleiche schaffen in weniger Zeit
Mehr Freiheit für die eigenen Forschungsaufgaben. Weniger Aufwandsverluste innerhalb von Arbeitsprozessen.
Forschungsdatenmanagement für Promovierende
Im Workshop werden Ihen Strategien und Konzepte vermittelt, wie Forschungsdaten organisiert, strukturiert, archiviert und publiziert werden können.
Young Academy Auftaktworkshop
Einführung in das Begleitprogramm und Vernetzung mit den anderen Geförderten
Design Thinking - A designed process for science and transfer
Participants are taught concrete methods of the design thinking approach in order to transfer scientific results to other areas.
Successful Grant Writing - Module 4: AI for Grant Writing (online | for Postdocs from all research fields)
AI-based tools enable researchers to work more efficiently and effectively. However, it is important for researchers to use these tools judiciously…
Successful Grant Writing - Module 3: How to present yourself (online | for Postdocs in the Humanities and Social Sciences)
Executive Summary and (on demand) Graphical Abstracts
An executive summary succinctly encapsulates the research, emphasizing its importance and…
Successful Grant Writing - Module 3: How to present yourself (online | for Postdocs in the Natural and Engineering Sciences)
Executive Summary and Graphical Abstracts
An executive summary succinctly encapsulates the research, emphasizing its importance and potential impact.…
Successful Grant Writing - Module 2: Project management and research environment (online | for Postdocs from all research areas)
Projectmanagement Tools for Grant Writing
The workshop will focus on the following essential project management tools:
- SMART goal setting
- What are…
Qualitative Interviews vorbereiten und führen | Methoden für die Geistes- & Sozialwissenschaften
Ein guter Gesprächsleitfaden ist das A und O, wenn Sie im Rahmen Ihres Forschungsprojekts Qualitative Interview durchführen wollen.